نکات برنامه ریزی هوشمندانه  برای آمادگی برای کنکورهای سراسری

برنامه ریزی

نکات برنامه ریزی هوشمندانه  برای آمادگی برای کنکورهای سراسری

 

اگر می خواهید برای کنکورهای سراسری آماده شوید داشتن یک برنامه مرتب و منظم به شما کمک خواهد کرد. در این راه ممکن است تعدادی از افراد از مشاور  و افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرند که مسلما در هر کاری استفاده از تجربیات افراد متخصص و با تجربه کمک شایانی در پیدا کردن راه درست و مناسب به ما خواهد کرد .

 

   اما اگر قصد دارید که خودتان این کار را انجام دهید و برای خود برنامه ریزی کنید ، به شما توصیه می کنم این مطلب را تا آخر بخوانید.

نوشتن برنامه روزانه افراد کمک می کند تا بطور مرتب و منسجم و منظم فعالیت‌های خود را پیگیری کنند. اگر شما قصد دارید چه خود را برای آزمون های سراسری یا تحصیلات تکمیلی آماده کنید با توجه به تعداد بالای شرکت کنندگان و فشرده بودن زمان، مسلما نیاز به برنامه ریزی روزانه و دقیق خواهد داشت. در این مطلب به  نکات برنامه ریزی هوشمندانه  برای آمادگی برای کنکورهای سراسری می پردازیم که برای برنامه ریزی خوب باید آنها را در نظر گرفت.

برای برنامه ریزی تعدادی از افراد از مشاور کمک میگیرند، اما نوشتن برنامه ریزی روزانه توسط خود شما دارای مزایای است:

 

1-هر فرد دارای ویژگی های خاص و توانایی های منحصر به فرد خود است که باید در هر نوع برنامه ریزی در نظر گرفته شود.

۲-هر فرد برای خود عادات خواب و بیداری و عادات خاص درس خواندن و انجام فعالیت ها را دارد پس بنابراین با برنامه ریزی برای خود این سایت را در نظر خواهید گرفت.

برنامه ریزی

در این مطلب به  نکات برنامه ریزی هوشمندانه  برای آمادگی برای کنکورهای سراسری می پردازیم که برای برنامه ریزی خوب باید آنها را در نظر گرفت:

 

1- در ابتدا سعی کنید که هر روز روزانه حداقل۲۰ الی ۳۰دقیقه فعالیت فیزیکی داشته باشید. ورزش و انجام فعالیت های کششی روزانه و مرتب به شما برای داشتن ذهن متمرکز و کاهش استرس ناشی از مطالعه و آزمون کمک خواهد کرد .

۲-اگر شما هم جزء داوطلبانه کنکور ها هستید یکی از مشکلات شما استفاده از موبایل و چت با دوستان است.  مسلماً نیاز به داشتن روابط عاطفی برای هر فرد لازم و ضروری است . پس در نظرگرفتن زمانی خاص برای چت با دوستان هم به برنامه ریزی دقیق شما کمک خواهد کرد و هم از نظر عاطفی شما را حمایت خواهد کرد . پس زمان خاصی را برای آن در نظر بگیرید ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در روز را به آن اختصاص دهید و این زمان را بیشتر نکنید.

۳-اختصاص دادن زمانی از روز را برای آرامش و ریلکیشن از ضروریات است. توصیه ما به شما یوگا و استفاده از متد های آرامش ذهن می باشد.

۴- زمانی را برای صرف غذا و استراحت اختصاص دهید.

۵- روزانه ۱۰ الی ۲۰ دقیقه را به فعالیت های فکری و بازی های فکری اختصاص دهید این کار باعث افزایش تمرکز و آمادگی ذهن شما و افزایش کارایی ذهن می گردد، در ضمن فشار درس و مطالعه متمرکز از ذهن شما کم میکند.

6- زمانی را برای وقت گذراندن با خانواده و دوستان اختصاص دهید .  این کار باعث می شود که  برنامه‌ریزی شما کمتر خدشه دار شود .

7- در برنامه ریزی زمانی را نیز آزاد بگذارید و برای انجام کارهای عقب افتاده یا جامانده در نظر بگیرید.با این کار، کارهای ناگهانی ویا بی حوصلگی یا پیشآمدهای خاص یا زمان بر بودن فعالیت قبلی سبب بهم ریختن برنامه شما نخواهد شد.

8- پس از هر ساعت مطالعه یک ربع را برای استراحت و ریلکس کردن ذهن خود اختصاص دهید. یک ذهن خسته در درک مطالب کند خواهد بود.

اگر شما بتوانید در یک هفته ۷۰ درصد برنامه خود را اجرا کنید در اجرای برنامه ریزی خود موفق بوده اید. سعی کنید به اجرای دقیق برنامه خود متعهد باشید .

در آخربرای تک تک شما دوستان و داوطلبانه آزمون ها سراسری آرزوی موفقیت داریم امیدوارم که این نکات به شما کمک کنند.

 

مطالب مرتبط:

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

چطور درس بخوانیم؟

کتاب کامل بیشعوری نوشته خاویر کرمنت

بخش اول: چگونه تست بزنیم؟

بخش دوم: چگونه تست بزنیم؟

 

اشتراک در شبکه های اجتماعی

7 دیدگاه دربارهٔ «نکات برنامه ریزی هوشمندانه  برای آمادگی برای کنکورهای سراسری»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب در همین رابطه
مطالب مشابه
سبد خرید