چطور درس بخوانیم؟

sanjeshz - جزوه انتقال حرارت 2 دکتر افشین دانشگاه صنعتی شریف تهران - درس

چطور درس بخوانیم؟

 

چطور درس بخوانیم؟ چگونه برای آزمون ها مطالعه کنم؟ چگونه مطالعه با بازدهی بیشتر داشته باشم ؟ و… تمام اینها سوالاتی است که داوطلبان آزمون ها و دانش آموزان از خود می پرسند و به دنبال پاسخ آن هستند.

اگر برای کنکور سراسری یا  سایر آزمون های سراسری آماده می شوید این مطلب را بخوانید و نکات آن را بکار ببرید . رعایت این نکات به شما در خواندن بهتر دروس و بهتر یاد آوری مطالب کمک خواهد کرد.

برای خیلی از دانش‌آموزان و داوطلبان آزمون ها نحوه صحیح درس خواندن و مطالعه بسیار مهم است چگونه مطالب را بخوانیم آنها را فراموش نکنیم و در زمان مناسب با توجه به شرایط استرس‌زای آزمون بتوانیم به سوالات پاسخ دهیم ؟
sanjeshz - جزوه درس انتقال جرم دکتر وفا دانشگاه صنعتی شریف- درس
sanjeshz –

 

ما برای شما توصیه های مشاوره زیر را داریم:

۱- در یک مکان مناسب و ثابت مطالعه کنید.

محل مطالعه شما در نظم دهی به ذهن شما کمک می کند قبل از شروع مطالعه محل مطالعه خود را تمیز و مرتب کنید اگر همیشه در یک مکان مطالعه کنید ذهن شما به طور ناخودآگاه در آن مکان سریعتر متمرکز می شود، شما راحت تر می توانید مطالعه کنید و مطالعه کردن در آن مکان برای شما به صورت یک عادت در آمده است.

کتاب ها جزوه ها و وسایل لازم برای درس خواندن را همیشه از قبل آماده کنید. وسایل و چیزهایی را که حواس شما را پرت می کنند مثل گوشی و لپ تاپ از جایی که درس می خوانید بردارید.

۲- نت برداری کنید.

زیر مطالب مهم خط بکشید و هایلایت شان کنید. نکته های مهم و کلید واژه ها را علامت گذاری کنید. بهتر است در کنار صفحات کتاب فرمول ها و مطالب مهم یاد آور و نکات مورد نیاز را بنویسید. این کار به شما کمک می کند در مطالعات بعدی مطالب مهم یادآور  را به سرعت پیدا کنید. با تکرار این مطلب و فرمول ها به طور ناخودآگاه آنها را سریعتر فرا خواهید گرفت.

نوشتن نکات مهم به صورت خلاصه وار و کلمات کلیدی در کنار صفحات کتاب به شما کمک می کند تا هنگامی که حتی قصد مطالعه ندارید این نکات را ببینید و مطالب به طور ناخودآگاه در ذهن شما مرور شود.

 

sanjeshz - جزوه انتقال حرارت 2 دکتر افشین دانشگاه صنعتی شریف تهران - درس
sanjeshz –

۳- هر روز صبح یا شب مبل برنامه مطالعاتی خود را به طور دقیق مشخص کنید و بنویسید.

زمان خواندن هر درس را مشخص کنید. معمولا زمان پر بازده برای مطالعه هر درس برای یکساعت  و نیم تا دو ساعت است. به ازای هر ساعت مطالعه ۲۰ دقیقه استراحت اختصاص دهید.

۴- در کلاس های آنلاین فعال باشید و سعی کنید جزوه بنویسید.

نوشتن جزوه از حواس پرتی شما جلوگیری می کند و تمرکز شما را  افزایش میدهد . شما بهتر به درس گوش خواهید داد  و درس را بهتر یاد خواهید گرفت.

۵- از خودتان آزمون های کوتاه و زمان دار بگیرید.

این کار سبب می شود که شما در جلسه آزمون کنترل بهتری بر زمان داشته باشید و از هدر دادن زمان بر روی سوالات مشکل یا سوالاتی که پاسخ آنها را نمی دانید پرهیز کنید. نکته سوال های تستی را که اشتباه زده اید با یک رنگ متفاوت در کتاب خود اضافه کنید تست هایی را که قبلاً زده اید هر چند وقت یکبار مرور کنید. از داشتن چندین کتاب تست خودداری کنید برای هر درس حداکثر سه کتاب متفاوت داشته باشید.

۶- انگیزه و انرژی خود را کنید.

هر روز مطالعه کنید تا برای شما عادت شود برای هر درس با توجه به اهمیت آن وقت بگذارید مسلماً دروس تخصصی بیشتر از دروس‌ عمومی نیازمند مطالعه هستند.

اگر مطلب را نفهمیدید از معلم یا استاد خود بپرسید ایا از دیگران یا دوستان خود بپرسید یا در اینترنت در مورد آن سرچ کنید و بخوانید با این روش مطالبی را که  یاد میگیرید بیشتر در ذهن شما باقی بماند.

 

مطالب مرتبط:

بخش اول: چگونه تست بزنیم؟

بخش دوم: چگونه تست بزنیم؟

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

نکات برنامه ریزی هوشمندانه  برای آمادگی برای کنکورهای سراسری

جزوه مکانیک سیالات پیشرفته دانشگاه تهران دکتر حق طلب

سوالات کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور رشته روانشناسی عمومی

اشتراک در شبکه های اجتماعی

2 دیدگاه دربارهٔ «چطور درس بخوانیم؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب در همین رابطه
مطالب مشابه
سبد خرید