چه مقاطعی در پورتال وزارت بهداشت ثبت نمی شوند؟

چه مقاطعی در پورتال وزارت بهداشت ثبت نمی شوند؟

در این مطلب در سایت سنجش زد ( سنجش زیست ) به این سوال که چه مقاطع تحصیلی در پورتال وزارت بهداشت ثبت می شوند و چه مقاطعی و به چه علت ثبت نمی شوند می پردازیم با ما همراه باشید. 

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۳۹۰ سامانه ای را طراحی کرد که در آن اطلاعات فراغت از تحصیل دانش آموختگان رشته های پزشکی جمع آوری و به تایید وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی می رسد.

این سامانه اطلاعات فراغت از تحصیل دانش آموختگان را از سال ۱۳۹۱ به بعد به طور کامل و جامع دارد که در آن سال ورود به دانشگاه ، نام دانشگاه ،شماره دانشجویی، اطلاعات شناسنامه دانش آموخته و…. ثبت شده است بنابراین اگر شما فارغ التحصیل سال قبل از ۱۳۹۰ با شین اطلاعات شما در این سامانه ثبت نشده است بنابراین شما برای ثبت اطلاعات خود در پورتال وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی باید به دانشگاه خود مراجعه و درخواست ثبت اطلاعات در پورتال وزارت بهداشت را بدهید اما بعضی از مقاطع تحصیلی در پورتال وزارت بهداشت ثبت نمی شود.

چه مقاطعی در پورتال وزارت وزارت بهداشت ثبت نمی‌شود ؟

بعضی از مقاطع تحصیلی در شاخه های پزشکی در پرتال وزارت بهداشت ثبت نمی شود به طور کلی مقاطع تحصیلی که دوره محسوب می شوند و مدرک آنها داخل دانشگاهی محسوب می‌شود در پورتال وزارت بهداشت ثبت نمی شوند .

مقطع فلوشیپ :

 

دوره تحصیلات تکمیلی دکترای تخصصی علوم آزمایشگاهی :

 

دوره MPH یا گواهی هم سطح کارشناسی ارشد :

 

برای استعلام مدرک تحصیلی در مقاطع که در پورتال وزارت بهداشت ثبت نمی شود چه باید کرد؟

دانش آموختگان رشته های مختلف پزشکی به دلایل مختلف نیاز به تایید مدرک تحصیلی دارند از جمله دلایل اصلی که دانش آموختگان نیاز به تایید مدرک تحصیلی دارند برای ثبت در سازمان نظام پزشکی و تأیید مدرک تحصیلیشان برای کار و کار در مطب از سوی سازمان نظام پزشکی می باشد. بنابراین اگر شما دانش آموخته هر کدام از دوره های داخل دانشگاهی باشید مدرک شما در پورتال وزارت بهداشت ثبت نشده است.

سازمان نظام پزشکی تهران به پورتال دانش آموختگان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دسترسی دارد و میتواند نام دانش آموختگان را در پورتال دیده و تایید نماید اما سازمان نظام پزشکی شهرستان ها هنوز به پورتال دانش آموختگان وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی دسترسی ندارند و برای تایید مدرک تحصیلی دانش آموختگان از دانشگاه محل تحصیل دانش آموخته استعلام می‌گیرند .

اگر شما فارغ التحصیل هر کدام از رشته هایی که دارای مدرک داخلی هستند و دوره محسوب شوند باشید پس نام شما در پورتال وزارت بهداشت ثبت نشده است پس بنابراین در این موارد هم شما نیاز به استعلام تاییدیه مدرک تحصیلی از دانشگاه محل تحصیل خود دارید.

 

سوالات متداول

فارغ التحصیل قدیمی می‌باشم آیا نیاز به ثبت مشخصات خود در پورتال وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را دارم؟

بله شما به علت های مختلف نیاز به تایید مدرک تحصیلی خود در دوره های مختلف از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خواهید داشت پس بنابراین بهتر است از دانشگاه محل تحصیل خود درخواست کنید که اطلاعات شما را در پورتال دانش آموختگان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ثبت کنند.

ثبت اطلاعات دانش آموختگی در پورتال دانش آموختگان وزارت بهداشت چقدر طول می کشد؟

معمولاً پس از اینکه شما از دانشگاه خود درخواست ثبت اطلاعات در پرتال دانش آموختگان وزارت بهداشت را می دهید دانشگاه درخواست شماره دانشکده محل تحصیل شما ارسال کرده دانشکده پس از دو الی سه روز فرم فراغت جدید را برای دانشگاه ارسال می کند دانشگاه از طریق سایت خود اقدام به ارسال فرم فراغت شما به پورتال وزارت دانش آموختگان وزارت بهداشت می کند معمولاً برای تایید اطلاعات ارسال شده از سوی وزارت بهداشت ۷۲ ساعت کاری زمان نیاز است البته معمولاً روند سریع تر انجام می گیرد.

راه های ارتباط با ما :

 

کانال تلگرام سنجش زد

مطالب پیشنهادی:

بابا طاهر

معرفی رشته دندانپزشکی و تحصیلات تکمیلی در این رشته

چرا نام من در پورتال وزارت بهداشت نیست؟

هوش اجتماعی چیست؟

اشتراک در شبکه های اجتماعی
دیگر مطالب در همین رابطه
مطالب مشابه
سبد خرید