بخش دوم: چگونه تست بزنیم؟

سوالات کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور - بخش دوم: چگونه تست بزنیم؟

بخش دوم: چگونه تست بزنیم؟

 

بخش دوم: چگونه تست بزنیم؟ چطور زمان خود را برای زدن تست تنظیم کنم؟ چطور تست تمرین کنم؟ و…. سوالاتی است که در ذهن تمام داوطلبان کنکور سراسری و سایر آزمون ها وجود دارد.

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که با اینکه زمان بسیاری را برای مطالعه صرف می کنید و مباحث را به طور کامل می خوانید، اما نتیجه دلخواه و کامل را نمی گیرید پس بدانید که احتمالا نحوه تست زنی شما اشتباه است و شما باید روی این مشکل متمرکز شوید. در این مطلب ما به بررسی شیوه صحیح تست زنی و تمرین تست ها می­پردازیم.

سوالات کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور رشته روانشناسی عمومی - چگونه تست بزنیم؟

در ابتدا باید بدانید که بدون بلد بودن و آشنا بودن با اصول تست زنی واقعا نمی توان نتیجه دلخواه را در آزمون ها گرفت تست زنی اصولی دارد که باید آن را رعایت کرد اگر شما کتابی را در دست بگیرید و تنها یک سری تست ها را حل کنید در این صورت شما فقط یک سری مطالب مطالعه شده را مرور کرده اید ولی با این شیوه نمی‌توان در آزمون ها نتیجه دلخواه و مناسب گرفت. در این جا به شما توصیه می­کنم که بخش اول همین مطلب را در سایت مطالعه کنید.

مرحله اول: تست های آموزشی

مرحله دوم: تست های پوششی یا مروری

مرحله سوم: تست های زمان دار

برای این که بتوانید در آزمون ها در زمان مشخص به سوالات ما پاسخ دهید و با تایم آزمون مشکل پیدا نکنید و وقت کم نیاورید باید این کار را در منزل هم تمرین کنید و سوالات را در زمان مشخصی پاسخ دهید. برای هرتست زمانی را معین کنید و خود را مجبور کنید که در آن تایم مشخص به تست ها جواب دهید. در این فاز از تست زنی که با فاصله زمانی بیشتر از مطالعه انجام می­شود هدف افزایش سرعت انتقال و حضور ذهن و جامعیت ذهنی است.  پس از اتمام کل تست ها رفع اشکال انجام می‌شود و درصد گیری انجام می­شود. حتماً باید تست زنی کنترل شود. بهتر است که تست ها در حد سختی تست های کنکور باشد.

دو نکته مهم در مورد تست های زمان دار این است که اول از تایم بیشتری شروع کنید و بعد زمان را کاهش دهید. این کار را به مرور انجام دهید. مثلاً هر تست مسائل ریاضی را ابتدا می توانید در چهار دقیقه حل کنید و بعد به مرور زمان را کاهش دهید و این زمان را به یک دقیقه برسانید.

نکته دوم این است که بعضی از سوالات بسیار وقت گیرند و واقعا نمی توان در زمان استاندارد به آنها پاسخ گفت مهارت شناسایی این سوالات و توانایی گذشتن از آن ها برای موفقیت در آزمون ها بسیار مهم است.

سوالات کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور رشته روانشناسی عمومی- بخش دوم: چگونه تست بزنیم؟

مرحله چهارم: تست های چالشی یا تست های قدرتی

در این مرحله که آخرین مرحله و بالاترین حد تسل بر مطلب است، بهتر است که پس از گذشت یک هفته از مطالعه مباحث تست زنی صورت گیرد. در اینجا هدف این است که به سوالاتی که معمولاً داوطلبان به آنها پاسخ نمی دهند تسلط پیدا کنیم. در این مرحله زمان تعیین نمی‌کنیم و زمان صرف شده برای تست زنی مهم نیست. تعداد پاسخهای صحیح نیست مهم نیست وبالطبع درصد گیری نیز صورت نمی گیرد. در این مرحله از تست های سخت استفاده می­کنیم.

از هر مبحث یک تعداد سوالات است را انتخاب کنید، از خودتان آزمون بگیرید تا متوجه اشکالات خود شوید و بر روی آنها دوباره کار کنید. مهمترین نکته در این مرحله این است که تست هایی که انتخاب کردید باید طوری باشند که تمامی قسمت های آن مبحث را پوشش دهند و فقط شامل یک قسمت خاص از مبحث نباشند.

اگر این نکات را در تمرین های تست زنی خود رعایت کنید مطمئناً در سر جلسه آزمون تسلط بیشتری خواهید داشت و موفق تر عمل می کنید.

 

مطالب مرتبط:

بخش اول: چگونه تست بزنیم؟

نکات برنامه ریزی هوشمندانه  برای آمادگی برای کنکورهای سراسری

چطور درس بخوانیم؟

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

اشتراک در شبکه های اجتماعی

3 دیدگاه دربارهٔ «بخش دوم: چگونه تست بزنیم؟»

  1. تست زنی یکی از مهمترین کارها برای آمادگی ازمون هست من همیشه موقع ازمون های آزمایشی هم وقت کم میارم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب در همین رابطه
مطالب مشابه
سبد خرید