دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت

 

در این مقاله با ما در سایت سنجش زد ( سنجش زیست) همراه باشید تا با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت و  امکانات و خدمات آن آشنا شویم.

 

معرفی:

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت در شهر جیرفت در جنوب استان کرمان واقع شده است که 4 دانشکده پزشکی ، دانشکده پرستاری و مامائی ، دانشکده پیراپزشکی و دانشکده بهداشت را تحت پوشش دارد.

برای ورود به این دانشگاه باید از طریق ثبت در کنکور سراسری علوم تجربی و قبولی در رشته های مورد پذیرش این دانشگاه مانند پزشکی ، تکنولوژی اتاق عمل ،هوشبری، پرستاری، بهداشت و… اقدام نمائید. که مسلما برای به دست آوردن نمره قبولی در این دانشگاه دولتی شما باید در دروس تخصصی رشته علوم تجربی مانند زیست شناسی ، شیمی و فیزیک و ریاضی و نمرات بالاتر از متوسط در دروس عمومی ادبیات فارسی ، عربی ، دین و زندگی و زبان انگلیسی بدست بیاورید.  در مقاطع بالاتر شما باید در آزمون تحصیلات تکمیلی وزارت بهداشت و آموزش پزشکی کشور  شرکت کرده و در این دانشگاه پذیرفته شوید.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت علاوه بر آموزش نیروی انسانی در بخش پزشکی ، بهداشت و درمان وظیفه نظارت بر بیمارستان ها و مراکز  بهداشتی درمانی ، خانه های بهداشت و پایگاه های اورژانس را هم برعهده دارد که در این راستا 6 بیمارستان را تحت پوشش خود دارد.

تاریخچه تاسیس:

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت در سال 1388 در شهر جیرفت استان کرمان تاسیس شد. اما سابقه این دانشگاه ابتدا به تاسیس دانشکده پرستاری و مامایی در این شهر در سال 1367 باز می گردد. در آن زمان این دانشکده تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمان بود.

در سال 1387  با ارتقا دانشکده علوم پزشکی جیرفت این دانشگاه تاسیس شده و شهرستان های جنوبی استان بزرگ کرمان که بزرگ ترین استان ایران به شمار می آید را به عهده گرفت و در سال 1388 رسما از دانشگاه علوم پزشکی کرمان جدا و مستقل شد. و اکنون مسئول ارائه خدمات به ساکنان شهرستان های  جیرفت، کهنوج، رودبار جنوب، فاریاب، عنبرآباد، منوجان، قلعه گنج می باشد.

این دانشگاه در سال 1388 ،  26 نفر دانشجو  را در رشته پزشکی پذیرش نمود . محل این دانشگاه موقوفه فاطمی بود و تاکنون بیش از 250 دانشجو در  دانشکده پزشکی  این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و بیش از 150 نفر دانش آموخته از این دانشگاه فار التحصیل شده اند.

 

دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت یکی از دانشکده های نوپا در این زمینه در کشور می باشد. در سال 1394 دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی تکنولوژی اتاق عمل و هوشبری

تحت نظر نظر دانشکده پرستاری و مامایی جیرفت نمود. در سال 1395 رشته علوم آزمایشگاهی به رشته های مورد پذیرش این دانشگاه اضافه شده که با دستور شورای گسترش دانشگاه‌ها (وزارت متبوع) مجوز تاسیس دانشکده پیراپزشکی را صادر شد و در سال 1397 در ساختمان جدید این دانشگاه با عنوان دانشکده پیراپزشکی استقرار یافت.

 

این دانشکده تاکنون تعداد 60 نفر دانشجوی هوشبری،40 نفر دانشجوی علوم آزمایشگاهی ، 94 نفر دانشجوی تکنولوژی اتاق عمل  فارغ التحصیل داشته است.

در سال 1391 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی بهداشت نموده و در سال بعد یعنی سال 1392 نسبت به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی بهداشت نیز اقدام نمود. در راستای پیشرفت دانشگاه دو رشته کارشناسی بهداشت عمومی و کاردانی تکنسین سلامت دهان نیز  در سال 1395 راه اندازی گردید که با همکاری و درخواست دانشگاه شورای گسترش دانشگاه ها (وزارتخانه متبوع) مجوز تأسیس دانشکده بهداشت را صادر کرد و در سال 1395 رسما دانشکده بهداشت دانشگاه عوم پزشکی جیرفت افتتاح شد.

لیست بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علو پزشکی جیرفت:

 

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت  6 بیمارستان به شرح زیر را تحت پوشش خود دارد:

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان منوجان

بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت

بیمارستان آیت الله کاشانی (jmu.ac.ir)

بیمارستان 12 فروردین کهنوج

بیمارستان سیدالشهدا رودبار

بیمارستان شهدای قلعه گنج

 

لیست شبکه های بهداشتی و درمانی تحت پوشش دانشگاه علو پزشکی جیرفت:

 

مرکز بهداشت جیرفت

مرکز بهداشت کهنوج

مرکز بهداشت فاریاب

مرکز بهداشت عنبرآباد

مرکز بهداشت منوجان

مرکز بهداشت قلعه گنج

مرکز بهداشت رودبار جنوب

 

 

لینک ورود به سایت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت:

 

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت

داشکده پزشکی 

دانشکده پرستاری

دانشکده بهداشت 

دانشکده پیراپزشکی 

دانشکده پزشکی جیرفت:

 

دانشکده جیرفت در سال 1388 با پذیرش 26 دانشجو شروع به فعالیت نموده و تاکنون بیش از 150 دانش آموخته داشته است. اکنون بیش از 250 دانجو در این دانشگاه مشول به تحصیل می باشند. 7 شبکه بهداشت شهرستان های جنوب کرمان با بیش از یک میلیون جمعیت تحت نظارت این دانشگاه هستند.

این دانشکده دارای دو بیمارستان آموزشی تحت نظارت خود بیمارستان امام خمینی (ره) و بیمارستان آیت الله کاشانی و درمانگاه آموزشی امام و کلنیک آموزشی ولایت می باشد.

 

برای ورود به قسمت معاونت های دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت می تواند به لینک های  زیر مراجعه کنید:

معاونت پژوهشی (jmu.ac.ir)

معاونت اداری مالی (jmu.ac.ir)

معاونت پژوهشی (jmu.ac.ir)

معاونت آموزش بالینی (jmu.ac.ir)

معاون آموزشی (jmu.ac.ir)

اگر شما دانشجوی این دانشگاه هستید و قصد آماده شدن برای ارائه پایان نامه خود برای فار التحصیلی را دارید از طریق لینک زیر میتوانید فرم های مربوط به پایان نامه این دانشگاه را دریافت کنید :

فرم های پایان نامه (jmu.ac.ir)

 

 

آرم  دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت :

 

 

آدرس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت :

 

جیرفت – میدان انقلاب  ساختمان شهدای عشایر –  ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی جیرفت

تلفن تماس: 43319085-034
راه های ارتباط با ما :

 

کانال تلگرام سنجش زد

 

مطالب پیشنهادی:

 

رشته مامایی و بازار کار آن

چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؟

آشنایی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رتبه علمی این دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

سرم سازی رازی

آشنایی با دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و لینک ورود به سایت این دانشگاه

 

 

اشتراک در شبکه های اجتماعی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب در همین رابطه
مطالب مشابه
سبد خرید