آشنایی با دانشگاه شهید چمران

sanjeshz - آشنایی با دانشگاه شهید چمران - سنجش زیست - سنجش زد

آشنایی با دانشگاه شهید چمران

برای انتخاب رشته دانشگاه در کنکور سراسری یا کنکور کارشناسی ارشد و یا دکتری تخصصی شناخت امکانات یک دانشگاه و آشنایی با آن دانشگاه در تصمیم گیری بسیار موثر است رتبه علمی یک دانشگاه معرف سطح علمی آن دانشگاه و به طبع پذیرش مدرک آن دانشگاه در سطح بین الملل می باشد این امر در ثمره تلاش شما و آینده شما  تاثیر بسزایی دارد پس بنابراین لازمه یک انتخاب صحیح آشنایی با دانشگاه های مختلف و امکانات آنها می باشد.

در این مطلب در سایت سنجش زد ( سنجش زیست ) ما شما را با دانشگاه چمران مرتبه علمی دانشگاه آشنا خواهیم کرد با ما همراه باشید.

تاریخچه دانشگاه شهید چمران :

 

شاید بتوان تاریخچه  دانشگاه شهید چمران را با تاریخچه  تاسیس دانشگاه در ایران که با دانشگاه جندی شاپور که به سدهٔ چهارم یا پنجم میلادی باز می‌گرددمرتبط دانست

دانشگاه جندی شاپور در سدهٔ چهارم یا پنجم میلادی تاسیس شد  و در طی ۶ قرن، نام جندی‌شاپور مترادف با مرکزی علمی در رشته‌های مختلف بود.

عصر تعالی و ترقی جندی شاپور در زمان خسرو انوشیروان بوده‌ است. مکان شهر دانشگاهی جندی‌شاپور در دوران ایران باستان به‌ طور قطعی مشخص نیست، اما به گفته احمد اقتداری از منابع گوناگون برمی‌ آید که در محدوده میان شهر های شوشتر، شوش و دزفول قرار داشته‌ است. این شهر دانشگاهی به دستور شاپور اول ساخته شده‌است.

دانشگاهی با نام گندی‌شاپور در یکشنبه ۲ مهر ماه سال ۱۳۳۴ در اهواز گشایش یافت. پس از چندی این نام به جندی‌شاپور تغییر یافت. دانشگاه در نزدیکی رودخانهٔ کارون، در زمینی هموار و نزدیک باغ گیاهان گرمسیری بنا گردید. به دلیل طراحی چندین بنا و دانشکده توسط معمارانی نظیر کامران دیبا و آندره گدار، ساختمان این دانشگاه، از معماری منحصر به فردی برخوردار است.

دانشکدهٔ کشاورزی، اولین دانشکدهٔ راه‌ اندازی‌ شده در دانشگاه و رشته‌ های کشاورزی، ادبیات، ریاضی و پزشکی، از اولین رشته‌ های ارائه شده در دانشگاه جندی‌شاپور بوده‌ است. یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۳۷ نخستین گروه ۳۸ نفری از فارغ‌ التحصیلان دانشکده کشاورزی دانشگاه جندی‌ شاپور، طی مراسمی گواهینامه خود را دریافت کردند. مدتی بعد دانشکده پزشکی، به دانشگاه مستقلی تحت نام «دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز» انتقال یافت.

تغییر نام

sanjeshz - آشنایی با دانشگاه شهید چمران - سنجش زیست - سنجش زد
آشنایی با دانشگاه شهید چمران

در دوران جنگ ایران و عراق، مصطفی چمران (فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم)، بخش‌ هایی از فضای این دانشگاه را پایگاه فرماندهی ستاد جنگ‌های نامنظم قرار داده بود که به همین دلیل، پس از شهید شدن ایشان در جنگ، نام دانشگاه جندی‌شاپور به دانشگاه شهید چمران تغییر نام یافت.

معرفی دانشگاه شهید چمران اهواز :

 

دانشگاه چمران یک دانشگاه دولتی می باشد که در شهر اهواز در مرکز استان خوزستان واقع شده است. این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه های جنوب کشور می باشد.

دانشگاه شهید چمران دارای ۱۷ دانشکده می باشد این دانشگاه همچنین دارای یک پردیس بین الملل و یک دانشکده پردیس فنی می باشد. دانشگاه شهید چمران دارای ۳۳۶ رشته و گرایش می باشد.

دانشگاه شهید چمران اهواز دارای حدود ۱۴۰۰۰ دانشجو و ۶۰۰ عضو هیئت علمی می باشد که تاکنون بیش از ۲۸,۵۰۰ مقاله را به چاپ رسانده اند . رتبه علمی یک دانشگاه تعداد مقالات چاپ شده و پژوهش های انجام شده از طرف من دانشگاه می باشد.

sanjeshz - آشنایی با دانشگاه شهید چمران - سنجش زیست - سنجش زد
شهرک دانشگاهی

دانشکده ها :

 

در حال حاضر دانشگاه شهید چمران دارای ۱۴ دانشکده با ۵۴ گروه آموزشی شامل ۲۲ گروه علوم انسانی، ۷ گروه علوم پایه، ۷گروه فنی و مهندسی، ۱۳گروه علوم کشاورزی و دامپزشکی و ۲گروه هنر می­باشد.

دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی

علوم ریاضی و کامپیوتر

دانشکده مهندسی

دانشکده  ادبیات و علوم انسانی

دانشکده مهندسی عمران و معماری

دانشکده دامپزشکی 

sanjeshz - آشنایی با دانشگاه شهید چمرا ن - سنجش زد - سنجش زیست
دانشکده ادبیات سابق

لینک ورود به سایت دانشگاه شهید چمران :

برای ورود به سایت دانشگاه چمران از لینک زیر می توانید استفاده کنید

دانشگاه  شهید چمران اهواز

لینک ورود به سامانه مدیریت امور آموزشی

آرم دانشگاه شهید چمران :

 

 

 

sanjeshz - آشنایی با دانشگاه شهید چمران - سنجش زیست - سنجش زد
آرم دانشگاه شهید چمران
آدرس و تلفن های ضروری دانشگاه شهید چمران:

 

 آدرس: اهواز، بلوار گلستان، دانشگاه شهید چمران اهواز

 

تحصیلات تکمیلی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی:
۰۹۱۶۹۰۶۶۲۳۵
۰۶۱-۳۳۳۶۰۲۸۱
اداره‌ی پذیرش خدمات آموزشی دانشجویان مقطع کارشناسی:
۰۹۳۷۷۴۷۸۰۸۸
۰۶۱-۳۳۲۲۶۶۴۷
اداره‌ی دانش‌آموختگان دانشجویان مقطع کارشناسی:
 ۰۶۱-۳۳۲۲۶۶۴۸

مطالب پیشنهادی:

بخش دوم: چگونه تست بزنیم؟

فرایند یادگیری در مغز

آشنایی با دانشگاه شهید بهشتی

آشنایی با دانشگاه رازی

متن کامل کتاب داستانی امیر ارسلان نامدار و ملکه فرخ لقا

کتاب عقاید یک دلقک

مقاله بررسی تاثیرات جنگ جهانی اول بر ساختارهای اجتماعی مناطق غربی ایران

 

 

اشتراک در شبکه های اجتماعی

1 دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با دانشگاه شهید چمران»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب در همین رابطه
مطالب مشابه
سبد خرید